Zalety z wdrożenia systemu CRM w firmie

Data wpisu: 20.05.2019

System CRM to bardzo funkcjonalne narzędzie, które można wykorzystać w praktycznie każdym biznesie opartym na obsłudze klienta. Wciąż jednak niewiele firm decyduje się na taką inwestycję. Najczęstszy powód to brak świadomości, jakie korzyści może przynieść wdrożenie systemu CRM. Przedsiębiorcy obawiają się też bardzo wysokich kosztów, co nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze zalety takiego wdrożenia, dlatego jeśli wciąż się wahasz, przeczytaj uważnie!

Znacznie łatwiejsze zarządzanie obsługą klienta

To podstawowa zaleta, która w praktyce decyduje o tym, że warto zainwestować we wdrożenie systemu CRM w firmie. Jeśli obsługujesz wielu klientów i coraz częściej zdarza Ci się, że np. przegapisz termin realizacji zlecenia lub też widzisz, że niemiłosiernie przedłużają się procedury reklamacyjne, to trudno o bardziej sugestywny sygnał do wprowadzenia zmian w przedsiębiorstwie.

System CRM umożliwia przechowywanie i grupowanie informacji o klientach w jednym miejscu, do którego dostęp mają tylko uprawnione osoby. To znacznie skraca cały proces obsługi klienta, zwłaszcza takiego, który korzysta z oferty firmy raz na jakiś czas. Wówczas nie trzeba długotrwale wertować poprzednich zleceń, by przypomnieć sobie, jakie są oczekiwania zamawiającego.

Usprawnienie procesu sprzedaży

System CRM jest świetnym narzędzie wsparcia sprzedaży, które pokocha każdy profesjonalny handlowiec. Oprogramowanie można wykorzystać chociażby do zautomatyzowania procesu sprzedaży. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy w Twojej firmie panuje duża rotacja pracowników. Uczenie każdego nowego handlowca tych samych rzeczy jest uciążliwe i czasochłonne, co system CRM rozwiązuje praktycznie od ręki.

Obszerna baza informacji

System CRM zbiera wszystkie informacje związane z obsługą klienta, z czasem stając się wręcz źródłem bezcennej wiedzy o procesach zachodzących w firmie, wyborach i sugestiach klientów czy opłacalności danej usługi. Oprogramowanie pozwala tworzyć szczegółowe raporty, analizować efektywność pracowników, oceniać skuteczność danej kampanii reklamowej. To wiedza, która ma wręcz fundamentalne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa.

Nasze doświadczenia z wdrożeniami systemu CRM w firmach klientów pokazują również, że to oprogramowanie znakomicie usprawnia komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa. Ułatwia pracę w zespole (pracownicy mogą sobie wzajemnie „przekazywać klientów” i szczegóły na temat danego projektu), zmniejsza ryzyko popełniania błędów przy obsłudze zleceń oraz minimalizuje zużycie papieru. Pracownicy oszczędzają czas, który mogą poświęcić na swoje podstawowe obowiązki związane ze sprzedażą. Trudno zbagatelizować te argumenty.

Autor wpisu: Soluma Soft, Piotr Mirosławski

Wszystkie działy